Pierwsza kolekcja akcesoriów do degustacji oliwy w Madrycie

Badacze, producenci, profesjonalni degustatorzy, politycy, przedstawiciele Rad Regulujących ds. Chronionej Nazwy Pochodzenia oraz Międzynarodowej Rady ds. Oliwy (International Olive Council) wzięli dziś udział w prezentacji zaprojektowanych z myślą o konsumencie akcesoriów do degustacji oliwy, która odbyła się w budynku Muzeum Królowej Zofii w Madrycie. Powstały one w wyniku wspólnych wysiłków naukowców z uniwersytetu w Jaén oraz firmy Elaia Zait, której Hiszpańskie Stowarzyszenie Normalizacji i Certyfikacji (AENOR) nadało wyróżnienie „Młoda Innowacyjna Firma”.

– Chcemy spopularyzować degustację oliwy poprzez tworzenie przedmiotów zaprojektowanych specjalnie dla konsumenta. Dzięki nim będzie on mógł docenić jej jakość. Robimy to z myślą o zdrowiu. Ważne, żebyśmy dobrze wiedzieli, jakie właściwości ma spożywana przez nas oliwa, aby mogła ona potem przynieść korzyści dla naszego organizmu – wyjaśnił podczas prezentacji José Juan Gaforio, dyrektor Centrum Studiów nad Plantacjami Oliwek i Oliwą, immunolog z Uniwersytetu w Jaén (Hiszpania), a zarazem szef projektu.

W skład kierowanej przez Gaforio grupy badawczej przy tej hiszpańskiej uczelni wchodzili również eksperci w zakresie projektowania graficznego. Zaprojektowane naczynia umożliwiają pełne delektowanie się oliwą z oliwek extra virgin. Jak twierdzi immunolog, ich wzornictwo jest wynikiem badań naukowych i przyświeca mu jasny cel, którym jest funkcjonalność. – Najwyższym celem jest dla nas analiza właściwości organoleptycznych oliw extra virgin, które powinny być ważniejsze od strony estetycznej – dodał.

W przeciwieństwie do naczyń przeznaczonych dla profesjonalnych degustatorów, które są koloru niebieskiego, zaprezentowane akcesoria są całkowicie przezroczyste, aby konsument mógł jednocześnie cieszyć się widokiem i zapachem oliwy. W skład kompletu wchodzi między innymi szklanka do degustacji z przykrywką, zaprojektowana specjalnie dla produktów gourmet, kieliszek z nóżką, który ułatwia ogrzewanie oliwy dłonią, a także mały kieliszek, służący do degustacji oliwy na zimno i w odpowiedniej ilości.

Z kolei dyrektor generalny Elaia Zait, Daniel Millán, zdefiniował tę inicjatywę jako „platformę, która ma na celu rozwinięcie nowych ergonomicznych, funkcjonalnych i innowacyjnych produktów związanych z oliwą, aby móc spopularyzować wśród szerokiej publiczności najszlachetniejszą formę degustacji jednego z najpozytywniej ocenianych i najczęściej spożywanych wyrobów”.

Prezentacja zakończyła się degustacją różnych rodzajów oliwy, która również odbyła się w budynku Muzeum Królowej Zofii.

Źródło: http://www.mercacei.com/noticia/46310/Actualidad/Primera-coleccion-de-cata-de-aceite-dirigida-al-consumidor.html

POWRÓT